Naslovna » Magazin » Arhiva » #48 » ....

Duhovno preživeti

Ray C. Stedman

Živim u Rogue Riveru u jugozapadnom Oregonu. Dok reka protiče pokraj mojih vrata ona za sobom ostavlja tihi, razdragano žuboreći tok, 16 km dalje ona se pretvara u besnu bujicu, prolazi kroz stenovite zidove kanjona Paklena vrata (Hellgate) neverovatnom snagom i stvara utisak prekrivenosti belinom. Raznorazni asortimani splavara i kajakara, kojima je njen tok primamljiv izazov, imaju samo jednu misao u glavi dok se spuštaju po njemu - kako preživeti! Samo nekoliko srčanih, iskusnih duša usude se na ovaj put ići sami, ali se većina oslanja na iskusne rečne vodiče koji su temeljno upoznati s opasnostima, umeju predložiti tehnike preživljavanja, i u stanju su izgraditi bezuslovnu veru u svoje znanje i vođstvo.

Do sada ste bez sumnje otkrili da je život vrlo sličan - nalik takvoj snažnoj i prevrtljivoj reci. Ko nije s vremena na vreme osećao da je nošen blizu nepoznatih opasnosti koje su izvan naše kontrole? Ko nije s olakšanjem odahnuo tokom mirnih vremena, da bi zatim iznenadna tragična okolnost dovela našu veru do tačke slamanja? Svi smo se mi susreli (i možda podlegli) zavodljivom i snažnom iskušenju da učinimo nešto loše, a ono nas zatim kad sve prođe, ostavlja slomljene i razočarane. Ili smo mislili da smo u redu a onda otkrili da smo pogrešno procenili svoje stanje i prekasno se probudili da bismo se mogli oporaviti.

Sve ove opasnosti pa čak i više, opisane su za nas u sedam pisama crkvama u Aziji, koja nalazimo u Otkrivenju, u 2. i 3. poglavlju. Ohrabrujuća činjenica jeste da ona dolaze od samog Velikog Rečnog vodiča, našeg Gospoda Isusa, koji u potpunosti poznaje opasnosti s kojima se suočavamo, može nas savetovati svojim znanjem i tačnošću o svemu što treba kako bi preživeli, i dodatno, nudi neverovatne nagrade onima koji uspešno pređu put do kraja.

Svako od sedam pisama opisuje različitu situaciju i uči nas nečemu drugom.

Prvo, crkvi u Efesu, opisuje jednu u potpunosti neophodnu motivaciju za preživljavanje. A to je neprestano čuvati topli i prisni odnos sa Isusom, ono što smo osećali u početku kad smo se upoznali s agonijom njegove žrtve za nas, kako bi nam omogućio spasenje, te nas izveo iz tame i uveo u njegovu predivnu svetlost. Ukoliko izgubimo tu ljubav i budemo odvučeni sporednim strujama udovoljavanja čoveku ili zadovoljavanja sebe ili svojih ličnih ambicija, dovodimo sebe u smrtonosnu situaciju gde se možemo naći izbačeni na sprud života, i malo ćemo toga moći pokazati za šta smo uopšte živeli. "Pazite na to što vas motiviše," kaže Isus, "postoji samo jedna motivacija koja vas može sigurno voditi kroz opasnosti života - a to je iskrena i stalno obnavljana ljubav za Mene."

Pismo Smirni govori o drugačijoj opasnosti. Oni se suočavaju sa ogromnim pritiskom da napuste veru, jer ona izaziva podsmeh, "javno žigosanje" i isključivanje iz društva, bol i otvoreno proganjanje čak do smrti. Mrzimo i samu pomisao da su teškoće i ozbiljna iskušenja deo naše sudbine, ali Isus nam govori da samo oni mogu izgraditi moralnu snagu i veru koja nam je potrebna kako bismo izdržali. Moderni primeri uključuju Aleksandara Solženjicija (Ruski pisac i dobitnik Nobelove nagrade za književnost - op. prev.) koji je godinama patio po ruskim zatvorima i sabirnim logorima, ali sve je izdržao zahvaljujući svojoj sve dubljoj privrženosti Hristu. Njegovo uporno očitovanje neprijatne istine postalo je model mnogima, kako jedan čovek može uticati na celu generaciju. Verujemo da su potrebne jake vojne sile da bi se sačuvala hrišćanska civilizacija, ali nas Smirna uči da Isus može održavati svoju crkvu živom i snažnom usred socijalnih i političkih prevrata. "Nemojte biti zastrašeni zbog suprotstavljanja," viče nam Isus, "upravo onako kako sam ja umro i ponovo živim, to možete i vi, jer vas krst uvek vodi do krune."

U Pergamu, naglašena je potreba za integritetom. Opasnosti su suptilne. Jedna od njih je seksualna zavodljivost. Mladi poslovni čovek mi je jednom rekao kako je s partnerima bio u nekom gradu, daleko od kuće. Njegova su dva prijatelja planirala izaći i naći devojke za seksualnu zabavu, ali pošto je on hrišćanin, odbio je to i ostao u sobi kako bi napisao neka pisma. Nakon odlaska u krevet, dolazak njegovih prijatelja ga je probudio a oni su doveli sa sobom tri devojke. Jedna se odmah uvukla u njegov krevet i probudila u njemu snažnu fizičku privlačnost. Ali se podsetio svega onoga što bi mogao izgubiti, i što bi njegov Gospod mislio, i mudro je postupio obukavši se bez i jedne reči prigovora, te je otišao dole i uzeo drugu sobu. Druga opasnost u Pergamu bila je želja za sopstvenom vlašću u zamenu za integritet. To je bio "nauk nikolaita". To se danas može naći na mnogim radnim mestima gde nas se vabi u poseban "unutrašnji krug", a da bismo u njega ušli zahteva se da u nekoj mjeri odustanemo od moralnih principa. "Ali," kaže Isus, "nemoj zaboraviti da održavanje integriteta znači veću intimnost sa mnom. Pažljivo čuvaj to da ostaneš moralan!"

Pismo Tijatiri ukazuje na drugu stranu istog problema. Ono nas uči da nagodba uništava. U liku starozavetne carice Jezavelje, koja je uvela idolopoklonstvo u Izrael, današnja Jezavelja uči hrišćane da je potrebno imati drugog boga kako bi bili u stanju poslovati u modernom svetu. Ono oslikava usvajanje svetovnih vrednosnih sistema umesto vlastitog poštenja kojeg Hrist zahteva. Laganje, gaženje principa, obećavanje nečeg što se ne može ispuniti, sve je to početak silaska u moralnu katastrofu. Nedavna bujica optužnica zbog unutrašnje trgovine na Val Stritu jeste takav slučaj. Oni koji su bili optuženi posvedočili su da su njihove moralne percepcije bile zamagljene požudom za lakom zaradom - ali ih sad čeka zatvor! To znači da lažni bog vodi u sigurnu propast. "Ali seti se," Isus poziva, "vernost vodi do veće uzvišenosti. Onaj ko nadvlada, vladaće sa mnom."

Crkva u Sardu je u najdubljoj nevolji. Ona je dobro počela, ali se uskoro počela oslanjati na dobru reputaciju a to je odvelo do unutrašnjih ograničenja i pre nego što je toga bila svesna, skoro je već bila mrtva. Oštra Gospodnja zapovest njoj glasi: "Probudite se, ojačajte ono malo što je ostalo." Lekcija za sve nas je jasna: reči nikad nisu dovoljne. Reputacija o uspesima u prošlosti uskoro će nestati ako ne postoje dela koja su je izgradila. To je zov za doslednošću. Ponovo počni od mesta gde si jednom bio. Apatija i letargija su smrtni neprijatelji i prepoznaj ih kao takve i ponovo postani živ. "Oni koji to učine", kaže Isus, "naći će sigurnost i čast. Ograničeni uspeh je mnogo bolji nego tobožnje dostignuće."

Usamljena među ostalim crkvama, crkva u Filadelfiji primila je potpuno odobravanje Gospoda, bez ikakvih zamerki. To je stoga što su njeni članovi pripravni za prilike, milosrdni prema neprijateljima, i strpljivo svesni toga da ništa neće biti u potpunosti ispravno do vremena kada se Isus vrati. Pročitajte o životima heroja Crkve i vidite kako se taj uzorak ponavlja u svim njihovim životima. Njihova stalna motivacija jeste Isusova ljubav, te odlučnost da verno odražavaju Njegov karakter sve dok se on ne vrati, muškarci i žene kao: Majka Tereza, Čak Kolson, Džim Eliot, Ami Karmajkl, i hiljade drugih neimenovanih zaslužili su titule, "kojih svet nije bio dostojan." "No, ja ću ih prepoznati kao svoje", kaže Isus, "na način kako oni to sada ne mogu ni zamisliti!"

Laodiceja je crkva koja je puna samoživih članova. Imali su dva problema. Prvi, nedostajala je potpuna predanost; nisu bili ni vrući ni hladni. I druga, imali su pogrešnu sliku o sebi samima; mislili su kako su bogati, a u stvarnosti, bili su vrlo siromašni. Osećali su se i zadovoljno i spokojno. Ali u Isusovim očima bili su daleko od onoga što je On želeo da njegovi ljudi budu. Crkva nije klub za zabavu koji postoji da bi zadovoljio svoje članove. Ona nije centar za umetnost koji nudi visokokvalitetnu zabavu. Ona nije politički delotvorna grupa koja bira strane u javnom životu. To nije "protestanski pokret", boreći se radikalno da odbaci zakon i red. Ono što ona treba biti jeste so, i to slana so, koja začinjava život i zaustavlja njegovo propadanje. I svetlo, nadaleko vidljivo svetlo, koje donosi svetlo u mračni i zbunjeni svet. Da bi to mogla ostvariti, Isus nam nudi samog sebe, u intimnoj i ličnoj vezi, kako bi on bio izvor svega potrebnog za službu u ovom vremenu. "Ništa drugo neće nedostajati," kaže on, "jedino moj život koji živim kroz tvoj život biće uspešan. Preneće te kroz sprudove i brzake života kako bi sa mnom podelio Konačnu Pobedu!"

Dakle, možete li uspešno proći kroz opasnosti, klopke i zamke ovog opasnog sveta? Naravno da možete - ako volite svog Vođu, obraćate pažnju na upozorenja, i koristite njegove resurse. Bez Njega ne možete uspeti; s Njime ne možete doživeti neuspeh!

Uzeto iz arhiva Elaine Stedman, juli 30, 1996. Izvor: www.raystedman.org.
"Početak je mudrosti strah Gospodnji; ludi preziru mudrost i nastavu."
- Priče 1:7

ZA DANAS

IZDVAJAMO




ANKETA

-

INDEKS TAGOVI

PRATI NAS

Posete/Statistika
Danas: 389
Ukupno: 6288742
Generisano za: 0.001''

W3C XHTML 1.0
W3C CSS

Internet izvor: http://siont.net/magazin/arh/048/02.php
Ovaj tekst je preuzet/odštampan sa sajta SIONSKE TRUBE - http://www.siont.net/.
Uslovi i prava za korićenje ovog materijala su dati na stranici: http://www.siont.net/garancije.php.