Polne bolesti (Telesna nečistoća)

pitanje - odgovor
From: "Milos"
Subject: Telesna nečistoća
Date: Monday, January 30, 2012 08:24



15Gospod je još rekao Mojsiju i Aronu: 2 "Kažite Izraelovim sinovima i recite im: 'Kad neki čovek ima izliv iz polnog organa, njegov je izliv nečist. 3 U ovome je njegova nečistoća ako ima taj izliv: bilo da mu iz polnog organa teče izliv, bilo da mu je izliv iz polnog organa onemogućen, njegova nečistoća je na njemu.
3 Moj. 15:2-3

Poštovani,
Nasta se u gornjem stihu tacno misli kada se kaze da mu je izliv iz polnog organa onemogucen. Jel to u smislu da ako neko ima kakav poremecaj pa sperma nemoze da izadje napolje, ili je u pitanju nesto drugo kao na primer,odlozena ejakulacija?
Da li po vama zakon koji regulise tu oblast ljudskog zivota vazi i danas?

Pozdrav

Hvala vam na javljanju i na postavljenom pitanju.

No, pre negoli razmotrimo ovo vaše pitanje, treba da vidimo kako neki drugi prevodi prevode ove stihove. Tako, npr. Daničić to prevodi ovako:

"Kažite sinovima Izrailjevim i recite im: Kome čoveku teče seme od tela njegovog, nečist je. A ovakva je nečistota njegova od tog tečenja: ako ispusti telo njegovo tečenje svoje, ili se ustavi tečenje u telu njegovom, nečistota je na njemu." (3. Moj. 15:2-3 RDK)

Daničić ne pravi veliku grešku kada hebrejsku reč "zoob" prevodi sa "teče seme", jer ova reč može označavati "slobodno i nekontrolisano tečenje iz tela". Daničić želi ukazati gde se to "tečenje" tačno dešava, ali za "ono što teče" on pogrešno bira reč "seme".

"Kršćanska sadašnjost" to prevodi ovako:

"Govorite Izraelcima i kažite im: 'Kad koji čovjek imadne izljev iz svoga tijela, njegov je izljev nečist. Evo u čemu je njegova nečistoća ako ima taj izljev: ispusti li njegovo tijelo izljev ili ga zadrži, on je nečist." (Lev. Zak. / 3. Moj. 15:2-3 KS)

Razumem da vi čitajući ove stihove imate na umu seksualni odnos i ejakulaciju koja treba da se desi pri tome?! Možda ste takvu predstavu dobili zbog reči "polni organ" + "izliv" = ejakulacija. No, iz polnog organa ne mora teći samo sperma, zar ne? Da ste pažljivo pročitali od trećeg stiha i na dalje, i sami bi ste shvatili da to nema veze sa seksualnim odnosom - ejakulacijom.

Dakle, ovde uopšte nije reč o seksualno odnosu, već se radi o postavljanju dijagnoze za polno prenosive bolestima, poput gonoreje ili hlamidije. Ako u medicinskom priručniku pročitamo opis i simptome ovih bolesti, razumećemo i zašto se baš radi o ovakvim bolestima:

- Gonoreja (Triper, Kapavac) je veoma česta bakterijska polna infekcija. Ako se ne shvati ozbiljno, može imati za posledicu sterilitet. Ponekad se gonoreja pogrešno dijagnostikuje kao hlamidija, zbog sličnih simptoma. Uzrokuje je bakterija gonokoka, tj. Neisseria gonorrhoeae koja živi u polnim organima, uključujući i uretru i reproduktivni trakt i kod muškarca i kod žene. Kao i većina polnih bolesti i polnih infekcija, prenosi se putem seksualnog kontakta, tj. telesnih sekreta u što spada i pljuvačka. S obzirom da bakterija tripera prebiva u seksualnim organima i u grlu, ovo su glavna mesta na kojima se javljaju simptomi gonoreje tj. tripera. Triper simptomi kod muškaraca su: Osećaj pečenja prilikom mokrenja. Žućkasti sekret, iscedak, tečnost iz penisa. Bolni ili otečeni testisi itd.

- Hlamidija se prenosi putem seksualnog kontakta, tj. telesnih sekreta. Kada se ne leči, hlamidija može trajno da ošteti polne organe i da dovede do steriliteta i kod žena i kod muškaraca. Hlamidija kod muškarca može da inficira urinarni trakt i epididimis (deo muškog genitalnog trakta koji sprovodi spermu od testisa do semevoda) a posledica mogu biti epididimitis (upala semevoda, tj. semenih kanalića), otekline ili zapaljenje testisa, kao i bolovi u testisima. Simptomi hlamidije kod muškaraca su: Peckanje pri mokrenju tj. peckanje prilikom mokrenja. Sekrecija iz penisa (iscedak, tj. tečenje, sekret). Upaljeni ili natečeni testisi (nemogućnost ejakulacije), bolovi u testisima itd.

Treba napomenuti da se tu mogu nabrojati još i druge polne bolesti, kao: kondilomi, mikoplazma, ureaplazma, genitalni herpes, urinarne infekcije, sifilis, trihomonijaza. Jer sve ove bolesti se mogu uklopiti sa simptomima koje daje Biblija u Trećoj Mojsijevoj 15, tako da ovaj biblijski odeljak odlično pokriva sve nama danas poznate polne bolesti.

Bakteriju gonoreje je prvi otkrio Albert Neisser (1879), no, nemački naučnik Paul Ehrlich joj je dao ime bacteria gonococcus. U Trećoj Mojsijevoj hiljade godina pre Alberta Neisera Bog svome narodu daje uputstva kako da se nose sa bolestima koje prenose nevidljive bakterije, daje im higijenska pravila koja treba da spreče širenje bolesti i uspostavlja karantin, tj. izolaciju za zaražene. Zar to ne zvuči fantastično za ono vreme?

Ovo je neverovatno svedočanstvo koje ide u prilog tome da Biblija jeste Reč Božija, jer ako se setimo istorije medicine, još pre par vekova medicina nije verovala da se bolesti prenose preko prljavih ruku, odeće, posteljine, posuđa i nije se praktikovala dezinfekcija. Zbog toga je smrtnost po bolnicama bila veoma visoka, jer su bolesti prenosili sami lekari na druge pacijente. Da, ovakva sudbina zbog neznanja ne bi snašla i Izrailja, zato u nastavku Treće Mojsijeve čitamo:

"Evo u čemu je njegova nečistoća ako ima taj izljev: ispusti li njegovo tijelo izljev ili ga zadrži, on je nečist. Svaka postelja na koju legne onaj koji ima izljev neka je nečista; i svaki predmet na koji sjedne neka je nečist. A svaki koji se dotakne njegove posteljine neka opere svoju odjeću, u vodi se okupa i nečistim ostane do večeri. Tko god sjedne na predmet na kojemu je sjedio onaj koji je imao izljev neka opere svoju odjeću, u vodi se okupa i nečistim ostane do večeri. Tko se dotakne tijela onoga koji je imao izljev neka opere svoju odjeću, u vodi se okupa i do večeri nečistim ostane. Ako onaj koji ima izljev pljune na koga tko je čist neka taj opere svoju odjeću, u vodi se okupa i nečistim ostane do večeri. Neka je nečisto i svako sjedalo na koje za vožnje sjedne onaj koji ima izljev; i tko se dotakne čega što je pod tim bolesnikom bilo neka je nečist do večeri. Tko ponese štogod takvo neka svoju odjeću opere, u vodi se okupa i ostane nečistim do večeri. A svaki koga se onaj koji ima izljev dotakne neopranih ruku neka svoju odjeću opere, u vodi se okupa i ostane nečistim do večeri. Zemljana posuda koje se dotakne onaj s izljevom neka se razbije, a svaki drveni sud neka se vodom ispere." (Lev. Zak. / 3. Moj. 15:3-12 KS)

Bog nalaže pranje (dezinfekciju) svih stvari sa kojima je bolesnik ("nečisti") bio u dodiru, pa i osoba koje su bile u dodiru sa obolelim, "izlivom" (sekretom). Ovako oprani ljudi i stvari su bile nečiste (u izolaciji, u karantinu) "do večeri", dakle više sati, što je bilo više nego dovoljno da bakterije koje prenose polne bolesti budu same po sebi uništene. Naime, mi danas znamo da ove bakterije ne mogu dugo opstati van tela, i da se praktično radi o desetinama minuta, tako da vreme dato za dezinfekciju, posle pranja, "do večeri" je bilo i više nego dovoljno.

Hiljade godina pre otkrića mikroskopskog sveta bakterija (Antonie van Leeuwenhoek, 1676.), koje su u stanju da prenose ozbiljne zarazne bolesti, Bog u svojoj Reči - Bibliji - ostavlja uputstva kako se treba boriti sa ovim nevidljivim uzročnicima bolesti. Bog je Bog ljubavi i milosti, i On želi sačuvati svoj narod - njegovo zdravlje i plodnost (natalitet), i dati mu svaki napredak.

Dakle, neki delovi Treće Mojsijeve sadrže zbirku higijenskih uputstava prema kojima se Izraelci trebaju ponašati da bi očuvali svoje zdravlje, tj. ostali ceremonijalno čisti. Bog ima daje uputstva kako da prepoznaju neke opasne bolesti i kako da se kao pojedinci i zajednica odnose prema obolelom. Takva osoba treba da bude proglašena "nečistom", tj. da ona bude privremeno udaljena iz zajednice, da bude u karantinu, da se ostali ne bi preko nje zarazili i da se spreči moguća epidemija u narodu.

Danas, karantin je standardna medicinska procedura u slučajevima nekih zaraznih bolesti. Mi danas znamo da je ideja o izolaciji bolesnika prvi put bila primenjena 1423. godine, u Italiji (Venecija), gde su vlasti da bi sprečile širenje bolesti izolovale zaražene na 40 dana (Quarante = Četrdeset). No, u Petoj Mojsijevoj, hiljade godina pre toga, Bog nalaže zajednici ovakvo ophođenje prema zaraženima i prema onima koji su mogući prenosioci zaraze. "Prastaro" medicinsko uputstvo o karantinu i preventivi je dato u Božjoj Reči kojem se danas trebamo diviti.

Na kraju pitate: "Da li to važi i danas?" Nisam siguran kako da razumem vaše pitanje?

Zar je dobro imati seksualne odnose ako se ima polna bolest? Zar je dobro ići unaokolo sa prljavim rukama, sa kojima smo pre dodirivali bolesnika? Zar dobro jesti iz iste posude sa bolesnikom ili spavati u istom krevetu gde je on spavao, u njegovom "tečenju" (sekretima), u njegovoj "telesnoj nečistoći"? Verujem da razumete poentu, i da imate sami odgovor na vaše pitanje... :)

I kad danas znate tako mnogo o bolestima koje prenose mikroskopske bakterije, treba li vam onda zakon da vas tera na određeno higijensko i moralno ponašanje?

Pozdrav i svako dobro.

From: "Milos"
Subject: Re: Telesna nečistoća
Date: Monday, January 30, 2012 16:37



Hvala na odgovoru prijatelju,
Kako tumacite ove stihove u kojima se govori upravo o semenu koje izlazi iz polnog organa, a govori se i o mesecnom ciklusu kod zena, sto su sve normalne fizioloske pojave, a ne zarazne bolesti, zar ne?

Izvolite:
16Kad covjek imadne sjemeni izljev, neka u vodi okupa cijelo svoje tijelo i ostane necistim do veceri. 17Svaka haljina i svaka koza na koju dospije takav sjemeni izljev neka se u vodi opere i ostane necistom do veceri. 18Ako koja zena legne s kojim covjekom i on ispusti sjeme, neka se okupaju u vodi i budu necisti do veceri''."

19Kad zena imadne krvarenje, izljev krvi iz svoga tijela, neka ostane u svojoj necistoci sedam dana; tko se god nje dotakne neka je necist do veceri. 20Na sto god bi legla za svoje necistoce neka je necisto; na sto god sjedne neka je necisto. 21Tko se dotakne njezine posteljine neka opere svoju odjecu, u vodi se okupa i do veceri ostane necistim. 22Tko god dotakne bilo koji predmet na kojemu je ona sjedila neka svoju odjecu opere, u vodi se okupa i necist ostane do veceri. 23A ako bi se dotakao cega sto je bilo na njezinoj postelji ili na predmetu na kojem je ona sjedila, neka je necist do veceri. 24Ako koji covjek s njom legne, njezina necistoca za nj prianja, pa neka je necist sedam dana. Svaka postelja na koju on legne neka je necista.

25Ako zena imadne krvarenje dulje vremena izvan svoga mjesecnog pranja, ili ako se njezino mjesecno pranje produzuje, neka se smatra necistom sve vrijeme krvarenja kao da su dani njezina mjesecnog pranja.

Pozdrav i svako dobro
Bog vas blagoslovio

Prijatelju,
radi se o preventivi i higijeni.

Sekreti ovih "fizioloških pojava" mogu biti predmet zaraze ako osoba koja ih ima pati od neke od polnih bolesti (ili hepatitisa), a ona to ne zna. Činjenica je da polne bolesti nisu odmah vidljive, već tek u poodmakloj fazi a tada može biti kasno ne samo za tu osobu već i za mnoge druge sa kojima je ta osoba imala kontakt. Iz toga razloga Bog nalaže stroge higijenske mere, prema svakoj izlučevini iz ljudskog tela. Jer ove normalne pojave mogu postati veliki problem ako se prema njima ne pokazuje stroga higijenska pažnja.

U odeljcima koje navodiš, u njima nema ničeg nastranog ili lošeg, to je nešto šta bi ti savetovao svaki normal lekar: Da se od svojih sekreta (noćne polucije) trebaš prati i čistiti ako želis biti zdrav i ne biti kliconoša u svojoj sredini.

A ako imaš neku bolest onda je u redu (etički) da to kažeš drugima sa kojima se susrećeš, da bi ljudi znali, da li je za njih dobro da s tobom jedu, piju, spavaju, ljube se i sl. Da drugima skreneš pažnju na sebe. U biblijskom kontekstu ovakvi ljudi su sami sebe nazivali "nečistima" i tako je svako znao da oni trenutno imaju neko telesno lučenje sekreta ili neki drugi zdravstveni problem, te ih preventivno trebaju izbegavati. Dakle, ne radi se o nekom bez razložnom Božjem iživljavanju nad ljudima, već o Božjoj brizi da ih sačuva zdrave, čiste, učini urednima i društveno odgovornima.

Pozdrav.

"Dolazak Hristov putem Vitlejemskih jasli je čudan i zapanjujući. Međutim, kad Ga uzmemo iz jasala i pozovemo Ga u svoje srce, onda nam se otkriva značenje svega toga."
- nepoznati

ZA DANAS

IZDVAJAMO




ANKETA

-

INDEKS TAGOVI

PRATI NAS

Posete/Statistika
Danas: 164
Ukupno: 6266265
Generisano za: 0.001''

W3C XHTML 1.0
W3C CSS

Internet izvor: http://siont.net/u-hristu/pit-odg/polne_bolesti.php
Ovaj tekst je preuzet/odštampan sa sajta SIONSKE TRUBE - http://www.siont.net/.
Uslovi i prava za korićenje ovog materijala su dati na stranici: http://www.siont.net/garancije.php.