Naslovna

zašto da verujem
da postoji život i posle smrti?

 

T
eško bi bilo poverovati da je život dobar kada bi znali da ne postoji ništa posle groba što bi kompenziralo probleme, nejednakost i sva nepoštenja. Dok neki ljudi izgledaju osuđeni na sreću, drugi se rađaju u groznim odnosima i okolnostima. Kad bi mogli biti sigurni da nema ništa da ispravi tu nejednaku raspodelu patnje, mnogi bi imali razloga da proklinju dan svoga rođenja zbog načina na koji ih je život tretirao (Jov 3:1-3).

Mogli bi da se slože sa kraljem Solomunom koji je u jednom trenutku svog života rekao: "Opet videh sve nepravde koje se čine pod suncem, i gle, suze onih kojima se čini nepravda, i nemaju ko bi ih potešio ni snage da se izbave iz ruku onih koji im čine nepravdu; nemaju nikoga da ih uteši. Zato hvalih mrtve koji već pomreše više nego žive koji još žive. Ali je bolji i od jednih i od drugih onaj koji još nije postao, koji nije video zlo što biva pod suncem." (Propovednik 4:1-3)

Puno toga u se životu ne podudara sa ličnim problemima nepoštenja i teškoća. Za sve što je bolno i nejednako postoji lepota i balans. Za trenutke horora i nasilja postoje vremena sklada i mira. Dok godinama istrošena tela popuštaju boli i slabosti, mladi i deca se igraju ispunjeni bezbrižnom radošću. Ljudska umetnost u svoj svojoj slavi odgovara pticama u zaigranom letu i jutarnjoj pesmi. Svaki zalazak sunca i svaka zora odgovaraju potrebi prirode za odmorom i obnovom. Tamne noći i hladne zime dolaze sa svešću da će "i ovo proći". Ako ne postoji ništa posle groba onda je struktura prirode prilično nekompletna.

Iskustva...

Klinički dokazi za život posle smrti su subjektivni i diskutabilni. Često je vrlo teško oceniti značaj "vantelesnih iskustava", susreta sa jakom svetlošću, dugih tunela ili anđeoskog vodstva. Teško je znati kako da se odgovori onima koji govore o privremenim pred-smrtnim vizijama raja ili pakla. Ono što znamo jeste da postoji toliko ovih vrsta iskustava da bi se mogla napraviti poveća biblioteka na tu temu. Gledano u celini, svi ovi dokazi jasno pokazuju da kako se ljudi približavaju smrti mnogi osete da ne dolaze do kraja postojanja već na početak drugog putovanja.

Ljudsko srce čezne za više od onoga što nudi ovaj život. Svako od nas prolazi kroz iskustvo koje je kralj Solomun nazvao "večnost u (našim) srcima" (Propovednik 3:11). Iako je teško znati na šta je Solomun mislio očigledno je da je mislio na neizbežnu čežnju za nečim što ovaj svet ne može da zadovolji. Praznina duše je bila ono što Solomun nije mogao da izbegne. Neko vreme je tu unutrašnju prazninu pokušao da ispuni radom, alkoholom i smehom. Svoje čežnje je takođe pokušao da zadovolji filosofijom, muzikom i seksualnim vezama. Njegovo razočarenje je raslo i tek onda kadase vratio svom uverenju u konačni sud i život posle smrti uspeo je da zadovolji svoje čežnje za značajnošću (Propovednik 12:14).

Dok neki veruju kako je nemoguće znati postoji li život posle smrti, verovanje u besmrtnost je beskonačni fenomen. Sve od piramida Egipćana pa do razmišljanja o reinkarnaciji Nju Ejdža, ljudi svih vremena i mesta u istoriji su verovali da ljudska duša preživljuje smrt. Ako ne postoji savest iil smeh ili žaljenje posle groba onda je život prevario gotovo svakoga počevši od Egipatskog faraona pa do Isusa iz Nazareta.

Večni Bog

Biblija imenuje Boga kao izvor besmrtnosti i Njegovu narav opisuje kao večnu. Takodje, Pismo kaže da nas je Bog stvorio slične sebi i da Mu je plan da na kraju poželi dobrodošlicu svojoj deci u svom večnom domu. Pismo nas takođe uči da je Bog uveo smrt u ljudsko iskustvo kada su naši prvi preci zakoračili u tamu zabranjene teritorije (1. Mojsijeva 3:1-19). Da je Bog kojim slučajem dopustio ljudskom rodu da zauvek živi u pobunjeničkom položaju imali bi beskonačnu mogućnost da se razvijemo u ponosna, egocentrična stvorenja. Umesto toga, Bog je počeo da otkriva plan koji na kraju završava večnim povratkom kući svih onih koji izaberu mir sa Njim (Psalmi 90:1, Jovan 14:1-3)

Neki su uvereni da je besmrtnost ideja koja se pojavila s Novim zavetom. Starozavetni prorok Danilo je govorio o danu kada će oni koji spavaju u prašini zemaljskoj vaskrsnuti i to neki na život a neki na večnu sramotu (Danilo 12:1-3). Autor Psalama je takođe govorio o životu posle smrti. U 73-em psalmu čovek imenom Asaf je opisao gubitak svoje vere u Boga skoro u potpunosti kada je video da zli ljudi prosperiraju a bogobojazni pate. Tada je, kaže, otišao u Božje svetište slaveći Boga i odjednom je video zle ljude kako stoje na klizavom tlu svoje smrtnosti. Sa novim uvidom u stvari priznao je: "Po svojoj volji vodiš me, i posle ćeš me odvesti u slavu. Koga imam na nebu? I s Tobom ništa neću na zemlji. Čezne za Tobom telo moje i srce moje; Bog je grad srca mog i deo moj doveka." (Psalmi 73:24-26)

Malobrojni bi optužili Isusa da je bio zao čovek i lažni učitelj. Čak i ateisti i ljudi koji pripadaju nehrišćanskim religijama obično se prema Isusu odnose sa poštovanjem i uvažavanjem. Isus nije bio nejasan ili nedefinisan o realnosti Njegovog daljnjeg prisustva na zemlji nakon smrti. Rekao je: "I ne bojte se onih koji ubijaju telo, a dušu ne mogu ubiti; nego se bojte Onog koji može i dušu i telo pogubiti u paklu." (Matej 10:28)

Isus je obećao raj pokajničkom razbojniku koji je umirao odmah do Njega. Takođe je spomenuo Dolinu sinova Enomovih - prljavo smetište izvan Jerusalima kao simbol onoga što očekuje one koji insistiraju na riskiranju Božjeg suda. Po Isusu, suočavanje sa životom posle smrti je najvažnije životno pitanje. Na primer, On je rekao da ako te oko zadržava dalje od Boga, imaš razlog da se oslobodiš tog oka. "... bolje ti je s jednim okom ući u carstvo Božje, negoli s dva oka da te bace u pakao ognjeni." (Marko 9:47)

Hristovo vaskrsnuće

Ne postoji bolji dokaz postojanja života posle smrti nego sto je vaskrsenje Isusa Hrista. Stari zavet je prorekao Mesiju koji će pobediti greh i smrt za svoj narod (Isaija 53; Danilo 9:26). Svedočanstvo Isusovih sledbenika je bilo da je On upravo to i uradio. Dobrovoljno je umro u rukama dželata, bio pokopan u posuđeni grob, a onda, tri dana kasnije, taj grob je ostavio praznim. Svedoci kažu da su videli ne samo prazan grob već vaskrslog Hrista koji se pojavio stotinama ljudi tokom 40 dana pre nego sto se uzneo na nebo (Dela 1:1-11; 1. Korinćanima 15:1-8).

Verovanje u život posle smrti je izvor lične sigurnosti, optimizma i duhovnog poboljšanja (1. Jovanova 3:2). Ništa ne nudi više hrabrosti od uverenja da postoji bolji život za one koji koriste sadašnjost da bi se pripremili za večnost. Verovanje u neograničene mogućnosti večnosti je pomoglo mnogima da naprave konačnu žrtvu u svom vlastitom životu u ime onih koje vole.

Njegovo verovanje u život posle smrti omogućilo je Isusu da kaže: "Jer kakva je korist čoveku ako sav svet dobije a duši svojoj naudi? Ili kakav će otkup dati čovek za svoju dušu?" (Matej 16:26). Ta istina je pokrenula hrišćanskog mučenika Džima Eliota (Jim Elliot), kojeg su 1956. godine ubili Auca indijanci, da kaže: "Nije glup onaj koji daje šta ne može da zadrži kako bi dobio ono što ne može da izgubi."

Ako vidiš dokaze za život posle smrti, seti se da u Bibliji piše da je Hrist umro kako bi platio cenu za naše grehe i da će svi koji veruju u Njega primiti dar oproštenja i večni život. Spasenje koje Hrist nudi nije nagrada za bilo kakva nastojanja već dar svima onima koji Mu u svetlu dokaza poveruju.

 

Upoznaj Boga...


[ polazna | < prethodna | sledeća > ]

KOJI JE SMISAO
ŽIVOTA I SMRTI?

"Koja je svrha života - zašto sam ovde? Zar samo da bi jednog dana umro?"

Postoji toliko mnogo toga u životu što nam se čini nestvanim i nalikuje snovima. Ponekad nam se nameću pitanja: "Ko sam ja?", "Zbog čega živim?", "Zašto sam ovde?"

"Osećam se tako malenim i beznačajnim bićem i pitam se da li ja uopće nešto značim. Gledajući očima države ja sam samo jedan broj, jedan među milionima drugih. Kako ja uopšte mogu imati nekakvu važnost?

Ponekad gledam u ogledalo i čini mi se da sam sam sebi stranac.

Živ sam - moram biti - odlazim na posao, razgovaram s ljudima, jedem. Odlazim u krevet i spavam, ustajem sledeći dan..."

Kada ovako gledamo na život čini nam se besmislen i prazan. Vreme juri. Rođendani dolaze i odlaze i pitamo se kud su sve te godine otišle.

Kako da se uklopimo u sve to? Čini nam se kao da jurimo bez cilja.

Svemir je tako ogroman.

Beskonačnost svemira je zastrašujuća, čak i naša Zemlja izgleda beznačajna kada slušamo o zvezdama i galaksijama koje su od nas udaljene milione svetlosnih godina. Ovde na Zemlji, po prvi put u ljudskoj istoriji, imamo mogućnost da celu planetu uništimo, raznesemo u komadiće. Sve to liči na besmislenu šalu. Idemo na sahranu poznaniku koji je poginuo u saobraćajnoj nesreći, čujemo da nam je prijatelj oboleo i da ga razdire "rak" i odjednom pomislimo: "To se moglo dogoditi i meni."

Odjednom se zabrinemo da li postoji nešto nakon smrti ili je ipak smrt kraj svega?

Većinu vremena uspevamo takve misli odagnati iz našega uma, a pri tome nam pomažu svakodnevne obaveze i uzbuđenja.

No strahovi, bolovi i neizvesnosti neće nas napustiti. Svo vreme vrebaju i svako malo izranjaju na površinu.

 

IMA LI ŽIVOTA
I POSLE SMRTI?

Sanduk je spušten u raku, i zatrpan sa zemljom... čini nam se da je sve gotovo. Možemo li verovati da ima nečega nakon smrti? Smrt je deo koji pripada "grešnom svetu".

Naše telo stari i jednoga će dana umreti. Ispunili smo zadatak koji smo imali na ovome svetu. Kada umremo, ili bolje rečeno kada naše fizičko telo umre, naš duhovni deo živi i dalje, jer on nikada ne može umreti ili biti ubijen. Kada odlazimo na sahranu i vidimo sanduk, u njemu je samo telo. Znamo da duh, duša te osobe nije tu, u telu više nema života

Što se dogodilo sa duhom tog čoveka? Da bismo na to dobili odgovor, moramo poći onome koji jedini zna odgovor. Isus je prošao kroz smrt i vratio se u život, i on je jedini koji s autoritetom može govoriti o životu nakon smrti. On govori o dve krajnje mogućnosti - nebu ili paklu.

Pakao je mesto lišeno Božje prisutnosti, a zbog toga i svetlosti i ljubavi. Isus ga opisuje kao mesto tame, plača i muke. Određene kriminalce šalju doživotno u zatvor. Pakao je zatvor u kojemu se boravi celu večnost, bez mogućnosti za pomilovanje. U ovom životu Bog nam je dao mogućnost pomilovanja i oproštenja naših greha time što je dozvolio da Isus uzme na sebe tu groznu smrt. Bog nikoga ne šalje u pakao. Ljudi tamo odlaze svojim vlastitim izborom, odbijajući Isusa kao jedini put da dođu u slobodu i večni život. Biblija to naziva večnim odvojenjem od Boga.

Isus opisuje nebo kao pravi dom za sve Božje ljude. Hrišćani ne pripadaju zemaljskom svetu. Mi smo ovde samo prolaznici, ovde smo nakratko, a nakon toga odlazimo u naš pravi dom, koji je Isus za nas pripremio. I on će biti tamo. Bog Otac takođe će biti tamo. Sveti Duh će biti tamo, isto tako i anđeli Božji i sva Božja deca - svi oni koji su ga ljubili i pouzdali se u njega od početka sveta.

Nebo je prikazano kao mesto savršene ljubavi i sreće, trajnog mira i potpunog zadovoljstva - tako divno da ne možemo ni izdaleka to razumjeti. Tamo neće biti greha, smrti, zla, nasilja, neće biti đavola da nas napastuje i muči, neće više biti ni boli ni patnji.

Hrišćanski život ovde je priprema za taj nebeski život koji dolazi. Videćemo Isusa licem u lice. Vaskrsnut ćemo iz mrtvih u novo, duhovno telo. To će telo biti isto kao što je bilo i Isusovo vaskrslo telo, potpuno spremno (dizajnirano) za život u nebu. Sve zagonetke i misterije biće rešene.

Ako ljubite Isusa, ne trebate se bojati smrti. Kada vaše telo umre, kao što će se jednoga dana i dogoditi, ono pravo što je u vama odlazi k Isusu! To će biti kao da ste zaspali i ponovno se probudili. Prva osoba koju ćete videti biće Isus koji će vam poželeti dobrodošlicu u pravi dom.

 

ŠTA SE
DEŠAVA NAKON SMRTI?

Biblija nam kaže da je osoba nakon smrtnog trenutka odnesena u Nebo ili Pakao, već prema tome da li je primila Hrista kao svoga ličnog Spasitelja ili nije.

Za vernike, smrti znači biti izvan tela i u Božjoj prisutnosti (2. Korinćanima 5:6-8, Filipljanima 1:23), a za nevernike - koji nisu načinili pokajanje - znači večnu kaznu u Paklu (Luka 16:22-23).

Dakle, smrt je samo prelazak čovekove duše iz materijalnog u nematerijalno, iz prolaznog u večno stanje, i to na jedno od dva moguća mesta.

 

[ Naslovna | < Prethodna str. | Sledeća str. > | Sionska Truba ]